Turks toneelstuk, cappadocia en de Turkse Hamam - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu Turks toneelstuk, cappadocia en de Turkse Hamam - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu

Turks toneelstuk, cappadocia en de Turkse Hamam

Door: Rian Meuris

Blijf op de hoogte en volg Rian

20 Maart 2011 | Turkije, Kayseri

Het is alweer even geleden voor ik een verhaal op de site had gezet, maar nu komt er weer een:). Vorige week zondag zijn we nog gaan shoppen, eerst in een ander shopcentrum dan normaal, maar dat was niet zo leuk dus zijn we alweer snel naar Kayseri park gegaan. Hier heb ik nog een aantal leuke truitjes gekocht:D. Dat dagje shoppen was dus wel weer geslaagd (A). Maandag gingen we eerst naar stage en daarna gingen Manon en ik uit eten bij leerlingen. Het was wel gezellig, maar de kinderen konden eigenlijk nauwelijks Engels. Tijdens het eten en ook na het eten is er eigenlijk dus alleen maar Turks gepraat. Dit konden wij dus niet verstaan en dat was dus niet zo leuk. Maandag avond en dinsdag morgen had ik echt hele erge hoofdpijn, ik ben dinsdag dus een dagje thuis gebleven. Woensdag hebben we weer de Ebru-techniek gehad. We mochten het deze keer helemaal zelf uitproberen en ze zijn best mooi geworden! Ook gingen we woensdag weer uit eten bij leerlingen en dat was echt super leuk en gezellig. Ook zij konden niet zo goed Engels, maar met de vertaalmachine van Google kwamen we heel erg ver :D. Het meisje waarbij we gingen eten had ook nog 2 oudere zussen en die waren 16 en 18 jaar. Dat was dus meer onze leeftijd en we hebben erg veel lol gehad. Ze hebben ons leren buikdansen en wij hebben laten zien hoe ze in Nederland dansen, sommige dingen leken wel een beetje op elkaar, hahaha! We hadden ook een kaars bij ons als cadeau, maar dat wilde de moeder eigenlijk niet aannemen. Ze wilde dat we het aan onze eigen moeder zouden geven. Uiteindelijk heeft ze hem dus toch maar aangenomen, maar alleen als wij ook een kaars van haar zouden aannemen:p. Dus we gingen naar huis met verschillende cadeautjes. Een kaars, een hoofddoek, een speld, heel erg leuk. Donderdag avond hadden we een toneelstuk die de kinderen van klas 5 uit voerden. Het was helemaal in het Turks dus we verstonden er niet veel van, maar het was wel heel erg mooi om te zien. Die kinderen moesten echt kei veel tekst onthouden! Het toneelstuk duurde zo’n 2,5 uur en het ging over de oorlog, heel erg knap gedaan van de kinderen. Vrijdag hebben we pizza en lasagne besteld en daar moesten we driekwartier opwachten. Manon en ik wilden graag appelmoes maken dus die zijn we toen dus maar gaan maken. De lasagne was heel lekker! Daarna wilden we de stad ingaan om naar de underground te gaan. Hier is alles veel goedkoper en kan je leuke souvenirtjes kopen. We kwamen daar dus aan rond half8, bleek die al dicht te zijn.. wij dus maar op een terrasje gezeten en wat gegeten en gedronken. Het was erg gezellig totdat Manon ineens riep: Rian, heb jij het gas van de appelmoes nog uitgedraaid!? Dat had ik dus niet, en niemand anders had het wel gedaan. Dat stond dus al de hele avond aan. Wij dus geprobeerd om Ali te bellen, zodat hij Fimaj kon bellen, zodat Fimaj het gas uit kon gaan draaien voor ons. Maar ali nam niet op. Wij dus Fimaj zelf gebeld, maar daar kan niemand Engels dus ze begrepen ons niet. Wij dus zelf maar naar huis gegaan.. en daar zagen we onze appeltjes.. helemaal zwart lagen ze te verbranden in de pan:(. Best wel jammer dus, maarja, wel heel grappig hahahha:p. Gisteren hebben we ook weer een druk dagje gehad. We zouden eigenlijk al om 08.30 opgehaald worden, maar dat werd 09.30. Na een lange autorit zijn we ergens gaan ontbijten en daarna hebben we een moskee bezocht. Seref heeft ons laten zien hoe je moest bidden en het was echt heel erg mooi om te zien. Daarna zijn we met de auto naar een pottenbakkersdorpje geweest en daar konden we zien hoe ze nu en hoe ze vroeger potten bakten. Lisa mocht ook proberen om een pot te bakken! Heel erg leuk. We hebben daar veel souvenirtjes gekocht en daarna zijn we naar cappadocia geweest. Een soort bergen in verschillende vormen waar huisjes uitgehakt zijn. Heel bijzonder om te zien. Ook hier hebben we nog souvenirtjes gekocht. Na cappadocia zijn we naar de Turkse Hamam geweest en dit was echt heel chill, heer relaxend (A). Ik heb onderweg trouwens ook voor de eerste keer in een gat-wc geplast! Ik was echt heel erg bang dat ik over mijn broek ging plassen, maar het ging gelukkig goed (A) :p dat kan ik dus vaker doen, geen problemen meer! Vandaag zijn we naar de stad geweest en ik heb parfum gekocht, een nieuwe tas en souvenirtjes. Ik hoef alleen nog maar souvenirtjes te kopen voor 2 mensen en dan ben ik klaar :D. Hopelijk past alles wel nog in mijn koffer.. maar dat komt nog wel goed, hahahah :p. Morgen weer stage en woensdag weer uit eten bij kinderen. Tot snel! xxRian

  • 20 Maart 2011 - 17:50

    Wijnandavanboven@liv:

    Wat geweldig voor je rian dat je dat alles mag meemaken.Proficiat met al het moois dat je op doet.Het lijkt me een heerlijke reis.Hoe is het met je eerste engelse les gegaan? Konden de kinderen je begrijpen omdat je zelf geen Turks kent. Laat dat eens weten/Liefs Wijnanda

  • 20 Maart 2011 - 22:42

    Mama:

    Ja, zo zie je maar, door te kijken naar een toneelstuk, ook al kun je de taal niet verstaan, is toch de moeite waard.
    Ben ook erg benieuwd naar de Ebru techniek, heb er even naar gegoogeld, zag via Skype het resultaat al en ik hoop dat het misschien thuis toch te realiseren is, lijkt me erg mooi.
    Leuk dat het 2de gezin zoveel moeite probeerde te doen om zich vertstaanbaar te maken, hopen dat het woensdag ook weer goed gaat!
    Ook fijn dat je engelse lesje zo goed is gegaan en dat je een goede beoordeling hebt gekregen. Wanneer heb je het volgende lesje en wat is het onderwerp??
    Succes weer voor deze week,veel leren want de tijd vliegt!!

    xx, Mama

  • 21 Maart 2011 - 08:51

    Georgette:

    Ha,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in het verre Turkije. Puk vroeg vandaag nog wanneer komt Rian weer? En wat is Turkije? Lief he
    Ik weet een oplossing voor je mogelijk koffer probleem. Koop een grotere koffer of handbagage tas/koffer. Ben vorig jaar naar Praag geweest en had na een paar dagen shoppen ook geen plaats meer in mijn koffer. Dus maar een grotere tas kopen als handbagage. Probleem opgelost!

    Nog veel plezier en leerzame momenten!
    Gr. Georgette

  • 22 Maart 2011 - 08:33

    Anja:

    Geweldig om je mooie en leuke verhalen te lezen. Door naar de foto's te kijken krijgen we gelukkig een idee hoe het daar is. Ook zag ik dat je over 10 dagen weer naar huis komt! Wat vliegt de tijd.....

  • 23 Maart 2011 - 18:10

    Mama:

    Wow, Rian wat een mooie foto's!!
    Nog een paar dagen, nu gaat het snel.
    Geniet nog maar want voor je het weet ben je weer thuis.
    We hebben wel mooi weer hier, lekker zonnetje!!
    xx

  • 25 Maart 2011 - 06:42

    Patricia:

    Hoi Rian, erg leuk reis verslag. Je maakt wel heel wat mee, echt ontzettend leuk dat je daar stage loopt en vakantie kunt houden ha ha. Zo voor de klas staan en schilderen technieken uitvoeren, had je niet willen missen. Nog zeven dagen en dan zit het er weer op, kan me zo voorstellen dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Jammer om weg te gaan uit Turkye maar ook lekker om weer naar huis te gaan. Vond je de 6 weken lang genoeg ? vervolg traject een wereld reisje ? Zit wel in de familie he ! Nou Rian een fijne dag nog en geniet van de laatst 7 dagen, niet te veel kilo's mee terug nemen ! Soms zijn ze erg streng en soms heb je geluk en hoef je ondanks te veel kilo's niets extra's te betalen.
    Groetjes Patricia en familei. xx

  • 25 Maart 2011 - 13:35

    Willeke:

    Heee meid!
    wat heb je een leuk reisverslag :D heb nu ook zin in om naar turkey te kome:P
    ik hoop dat ik je snel weer zie ;)
    nog veeel plezier totdat je weer naar huis moet gaan :P
    xxx willeke

  • 26 Maart 2011 - 19:48

    Mama:

    Ook de laatste bijgevoegde foto.s weer erg mooi.
    leuk om je nu voor de klas te zien staan terwijl je les geeft.
    Knap hoor om de aandacht vast te houden.
    Welke leeftijd hebben deze kinderen? (grade 6)

    xx en tot morgen, dan spreek ik je weer,
    Mama

  • 27 Maart 2011 - 15:48

    Vienna:

    hee liefie
    wat geweldig om te horen wat je allemaal doet, en dat het zo goed met je gaat!
    Fijn dat de beoordeling goed was!
    Ik wilde je even zeggen dat ik je mis, en dat ik je nog superveel moet vertellen;
    zoals bijv. dat Sergej nu bij ons, bij bakkerbart werkt!
    en Esther bakt nu! :D natuurlijk moet ik je nog veeeeeeeel meer vertellen.
    maar dat ga ik niet "hier" vertellen ;)
    ik mis je! tot snel!
    xxliefss van je beste <3

  • 27 Maart 2011 - 19:55

    Lydeke:

    Wat leuk!! Volgens mij vermaken jullie je daar wel! Leuk om weer een verhaal te lezen!
    :) Volgens mij ga je al weer bijna naar huis... Geniet in ieder geval de laatste daagjes nog even van je avontuur!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Ik ben Rian Meuris en ik ben 18 jaar. Ik ga 1 februari op stage naar Calpe in Spanje. 24 juni kom ik weer terug!

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 28345

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 24 Juni 2012

Spanje, Calpe

25 Februari 2011 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: