Voor de eerste keer geskied! - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu Voor de eerste keer geskied! - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu

Voor de eerste keer geskied!

Door: Rian Meuris

Blijf op de hoogte en volg Rian

12 Maart 2011 | Turkije, Kayseri

Vandaag zijn we wezen skiën! Wij konden dus echt niet skiën, hahahah, maar gelukkig was Lisa er om het ons te leren :D. Eerst gingen we barbecueën en we hebben een Turks soort worst gehad, heel erg lekker. We hebben een sneeuwballen gevecht gehouden en het was heel erg gezellig. Daarna zijn we gaan skiën. De vrouwen van Ali, Bora en Seref waren ook mee, maar alleen wij gingen met z’n negenen skiën. Dat was wel jammer, want het was natuurlijk veel leuker geweest als iedereen mee had gedaan!! Maarja, mss de volgende keer :D? Toen we twee keer naar boven waren geweest en dus weer naar onder geskied waren, vonden we het wel tijd voor de skilift. Er was maar tijd voor 1 keer op en neer, dus Manon en ik samen in zo’n wagentje, maar we wisten allebei niet hoe het moest! Super voor schut dus.. Manon deed haar benen omhoog dus deed ik dat ook, moest dat dus niet :| onze ski’s braken bijna af.. terwijl we dus in de lucht hingen kwam Manon er achter dat haar skistokken vast zaten aan het wagentje.. grote paniek in de lucht door Manon. Gelukkig heeft ze het overleefd. Op een gegeven moment waren we niet meer zo bang in de skilift, omdat we er dus een beetje aan gewend waren geraakt. Totdat we dus de skilift ook nog uit moesten. We wisten écht niet hoe. Wij dus maar Lisa geroepen die in het wagentje achter ons zat en zij heeft ons dus gezegd wat we wanneer moesten doen. We waren blij toen we weer op de sneeuw stonden.. wss dacht iedereen: ‘Stupid tourists’.. Het was echt zo mooi daar boven, echt, we hebben echt heel fijn geskied. Ik wil zeker nog een keer gaan! Anders wel in Nederland of Duitland als het hier niet meer kan :D ! Toen we weer onder waren kwamen we erachter dat Manons hele gezicht verbrand was :o REDHEAD! Een super leuk dagje dus! Morgen gaan we lekker uitslapen en daarna gaan we (natuurlijk) weer shoppen. Volgende week mag ik mijn eerste Engelse lesje geven aan Grade 2. Daar heb ik heel veel zin in dus! We waren vrijdag trouwens nog uit eten geweest bij ouders van een meisje. Dit was helaas niet zo’n succes. Ze konden totaal geen Engels en daardoor konden we niet echt met hun praten. Op een gegeven moment hadden ze een vrouw gebeld die een paar jaar in Nederland heeft gewoond, om ons te vertalen. Dit was natuurlijk heel lief en we voelden ons dus meteen meer op ons gemak.. dit bleef zo totdat we in de woonkamer moesten gaan zitten bij de oma en een zus van het meisje, die dus allebei geen Engels konden. De moeder en de Nederlands pratende vrouw gingen naar de keuken om daar te roken. We hebben dus langer dan 1 uur in de woonkamer gezeten, zonder dat we met hun konden praten.. heel ongemakkelijk dus.. op een gegeven moment hebben we dus maar gevraagd wanneer we eigenlijk naar huis gebracht konden worden, omdat we morgen heel vroeg op moesten om te gaan skiën. De Nederlands pratende vrouw zei dat we over een half uur zouden gaan (het was toen kwart voor 9). Uiteindelijk waren we dus om 10 uur thuis. Het is wel jammer natuurlijk, dat het zo gelopen is. Hopelijk is het volgende etentje weer even leuk als het eerste etentje. Nou, tot de volgende keer :) xxRian

  • 12 Maart 2011 - 18:48

    Sanne:

    ik ga wel met je mee in Nederland skiën.
    Het blijft raar klinken sneeuw in Turkye! :P

    xx

  • 13 Maart 2011 - 15:42

    Oma:

    Hallo Rian,

    Veel plezier daarginder en heel veel liefs van Oma

    Tot Ziens!

  • 13 Maart 2011 - 18:44

    Vienna:

    haha wie had dat gedacht skieen in turkije!
    wat leuk om dit alles te lezen weer!
    we missen je!
    xxliefss

  • 16 Maart 2011 - 14:23

    Marloes:

    Oehh Rian, wat jammer dat je dit heerlijke zonnetje hier moet missen ;)
    Maarre, wat klinkt het allemaal leuk wat je daar doet! Echt super!! Geniet er nog maar even van want voor je het weet is het allemaal voorbij..
    xx

  • 16 Maart 2011 - 15:57

    Wijnandavanboven@liv:

    Wat fijn voor je Rian dat je zo geniet. Ik zal toch blij zijn als ik je weer heelhuids terugzie.Mama Oda is vanmorgen bij me geweest, erg gezellig. Wat kun jij een mooi versslag samen stellen.We zijn trots op je.Hartelijke groeten. Wijnanda adres is wijnandavanbovenlive.nl

  • 16 Maart 2011 - 20:45

    Loes Hendriks:

    haha, ik wist niet dat er ook zoveel sneeuw in turkije kon zijn! ;p
    wel leuk dat je daar ook kunt skieen.
    maar ik mis je wel hoor, als je terug bent zeker weer pizza eten samen =D
    nog heeeel veel plezier daar! xx

  • 16 Maart 2011 - 21:25

    Mama:

    Succes met je Engelse lesje!!
    Fijn dat het vanavond wel goed gegaan is.
    Wat goed van deze familie om het woordenboek erbij te pakken.
    Wat hebben jullie trouwens gegeten, daar hebben we het niet meer over gehad.
    Iets typisch Turks??
    Groetjes en spreek je morgen weer.
    xx

  • 19 Maart 2011 - 14:16

    Jan :

    Ha Rian

    Ik zie, lees en had van je ouders gehoord dat je je geweldig vermaakt
    in het sneeuwrijke Turkije. We wensen je nog heeeeeeeeeeeeeel
    veeeeeeeeeeeeel plezier en een mooie tijd daar.
    Groetjes vanuit Blerick

    Jan en Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Ik ben Rian Meuris en ik ben 18 jaar. Ik ga 1 februari op stage naar Calpe in Spanje. 24 juni kom ik weer terug!

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 28346

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 24 Juni 2012

Spanje, Calpe

25 Februari 2011 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: