het afgelopen weekje en het weekend (A) - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu het afgelopen weekje en het weekend (A) - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van Rian Meuris - WaarBenJij.nu

het afgelopen weekje en het weekend (A)

Door: Rian Meuris

Blijf op de hoogte en volg Rian

28 Maart 2011 | Turkije, Kayseri

Maandag hebben we gewoon stage gehad. Na de stage zijn Manon, Iris en ik uit eten gegaan bij kinderen. Toen we binnen kwamen vloog er een vogel los rond, dus we schrokken even! Ook zetten ze ineens schilpadden voor ons neer, volgens mij dachten ze dat wij in Nederland geen schilpadden hebben ofzo.. het was wel heel gezellig en ze konden ook best goed Engels. Woensdag hebben we weer ebru-techniek gehad en na school hebben we muziekles gehad. Het Turkse liedje moeten we volgende week vrijdag zingen bij de talentenavond.. dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Vrijdag zijn we bij Barfin thuis gaan eten, dit is het meisje die ons geïnterviewd had. Het was erg gezellig en ze kon echt heel erg mooi piano spelen. Heel erg leuk. Zaterdag werden we opgehaald en zijn we verschillende dingen gaan bezoeken, zoals een museum over Turkije, een gekkenhuis (museum), we hebben van de buitenkant een moskee bekeken, en nog veel meer. We konden de moskee niet in, omdat de mannen net aan het bidden waren. We zijn na het ‘culturele deel’ naar de ondergrondse gegaan. Hier konden we lekker goedkoop shoppen. Ik heb daar dus erg veel gekocht, zoals een waterpijp en nog veel meer voor mezelf en erg veel souvenirtjes. Ook hadden we een hele aardige man leren kennen in een horloge winkel. Hij heeft zelfs onze naam in het onze nieuw gekochte horloges gegraveerd. Zondag zijn Manon en ik met z’n tweeën gaan shoppen. Ik heb weer heel veel souvenirtjes gekocht en ook wilde ik nog opzoek gaan naar dat horloge winkeltje. Ik wilde namelijk voor pap een sleutelhanger kopen voor aan zijn autosleutel en dan met zijn naam erin gegraveerd. Ik kon die winkel niet meer vinden, dus was ik maar naar een andere winkel gegaan waar dat ook kon. Ik dus een sleutelhanger gekocht en die man die naam erin gezet, was het kei lelijk geworden. Dus ik maar bij een andere winkel opnieuw een sleutelhanger gekocht, was het weer kei lelijk geworden. Had ik dus 2 verpeste sleutelhangers.. echt stom.. maarja, voor de rest was het wel heel leuk allemaal en nu nog maar 5 daagjes en dan gaan we alweer naar huis toe!! Tot zaterdag/zondag allemaal! xxRian

  • 28 Maart 2011 - 18:42

    Anita:

    Heey Rian,

    Geen week meer, dan zit het er al op!!
    Snel hoor! De tijd zal voor jullie wel helemaal voorbij gevlogen zijn.
    Ook al heb je nog geen berichtje van mij gehad, ik las je verslagen wel steeds. Erg leuk, te lezen waar jullie mee bezig waren daar.
    Heb ook gezien en gelezen dat jij heel veel verschillende indrukken hebt gekregen.
    Mooi om steeds bij de mensen thuis te komen, of ging dat ook wel vervelen?
    Denk er nu aan, dat je alle leuke dingen, die je nog niet gedaan hebt...
    deze week nog snel moet inplannen!

    groetjes, goede terugreis en veel plezier nog die laatste paar dagen!

    Anita

  • 28 Maart 2011 - 19:25

    Pap:

    Geeft niks hoor schatje, je mag toch weer gewoon thuis komen. X

  • 28 Maart 2011 - 19:33

    Mama:

    Dat was me het weekje wel weer, wat heb je het druk gehad en best lange dagen, ook nu nog niet thuis maar dat is niet erg, als het maar gezellig is.
    Wel nog goed oefenen hoor zodat je het liedje de vrijdag ook echt van buiten kent!!

    En die lelijke sleutelhangers, breng ze maar gewoon mee hoor, papa is er toch wel blij mee!!

    xx en spreek je misschien morgen weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Ik ben Rian Meuris en ik ben 18 jaar. Ik ga 1 februari op stage naar Calpe in Spanje. 24 juni kom ik weer terug!

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 28348

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 24 Juni 2012

Spanje, Calpe

25 Februari 2011 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: